رسانه صهیونیستی: بندر ایلات در آستانه تعطیلی است-راهبرد معاصر
واکنش روسیه به تصمیم آمریکا برای استقرار سامانه موشکی در آلمان سید حسن نصرالله: هدف غرب لطمه زدن به ارزش‌های مرتبط با جهاد، شهادت و مقاومت بود واکنش ایران به ادعای استفاده از تسلیحات تهران توسط یمن آمریکا تحریم‌هایی را علیه رژیم صهیونیستی اعمال کرد طعنه رهبر انصارالله به فرار ناو آمریکایی: شما از شیر غران، گریخته‌اید، نه یک موش! نتانیاهو: هر توافقی باید به اسرائیل اجازه دهد به جنگ بازگردد موافقتنامه جامع همکاری ایران و روسیه بزودی امضا می‌شود استقرار سفیر جمهوری آذربایجان در تهران در آینده نزدیک حماس: تاکنون هیچ خبر جدیدی درباره مذاکرات به ما داده نشده است سرنگونی پهپاد رژیم صهیونیستی در شمال نوار غزه قالیباف و پوتین دیدار کردند سرویس اطلاعات خارجی روسیه: واشنگتن به دنبال جایگزین برای زلنسکی است وضعیت زندانیان ایرانی محور گفت‌وگوی سفیر ایران و معاون وزیر دادگستری ترکیه واکنش کرملین به بیانیه پایانی نشست ناتو قرارداد یک میلیارد دلاری مراکش با رژیم صهیونیستی در بحبوحه جنگ در غزه

رسانه صهیونیستی: بندر ایلات در آستانه تعطیلی است

یک رسانه صهیونیستی امروز (چهارشنبه) اعلام کرد که بندر «ایلات» در جنوب فلسطین اشغالی در پی عملیات‌های نیرو‌های مسلح یمن در دریای سرخ و اقیانوس هند، تا حد زیادی بسته شده و با بحران شدیدی مواجه است.
تاریخ انتشار: ۲۱:۳۰ - ۲۷ تير ۱۴۰۳ - 2024 July 17
کد خبر: ۲۵۰۳۴۱

به گزارش راهبرد معاصر؛ روزنامه اقتصادی «کالکالیست» رژیم صهیونیستی در گزارشی فاش کرد بندر ایلات در جنوب فلسطین اشغالی از زمانی که نیرو‌های مسلح یمن هدف قرار دادن کشتی‌ها در دریای سرخ را آغاز کرد، تقریباً به طور کامل بسته شده است و به همین دلیل مالک این بندر تهدید کرده است که در صورت عدم دریافت کمک‌های مالی کابینه، نیمی از کارگران را اخراج خواهد کرد.

این روزنامه نوشت: بندر ایلات در نتیجه حملات حوثی‌ها (انصارالله یمن) به مدت هشت ماه است که تقریباً به طور کامل بسته شده است.

طبق این گزارش، در اقدامی برای رسیدگی به وضعیت ایلات، «آوی هورمرو» رئیس هیات مدیره این بندر و مالک آن، نامه‌ای به «میری رگو» وزیر حمل‌ونقل رژیم صهیونیستی ارسال کرده و خواستار برگزاری یک جلسه فوری درباره بندر ایلات شده است.

رئیس بندر ایلات خطاب به وزیر حمل‌ونقل رژیم صهیونیستی اعلام کرد: در شرایط بحرانی قرار داریم و نیمی از کارگران را پس از توقف فعالیت بندر به دلیل حملات در دریای سرخ، اخراج خواهیم کرد.

وی گفت: با توجه به موارد فوق، متاسفانه چاره‌ای جز اخراج حدود ۵۰ تا ۶۰ درصد کارگران نداریم و تنها کارگران ضروری در بندر باقی می‌مانند.

پیشتر ایلات به عنوان مهمترین بندر رژیم صهیونیستی درپی عملیات نیرو‌های مسلح یمن برای توقف تجارت دریایی با این رژیم، اعلام ورشکستگی کرده بود.

روزنامه عرب زبان «رای الیوم» نیز اخیرا نوشت: عملیات پشتیبانی نیرو‌های مسلح یمن از گروه‌های مقاومت و محاصره دریایی رژیم صهیونیستی به شدت تل آویو را تحت فشار قرار داده است.

بر اساس این گزارش، عملیات نیرو‌های مسلح یمن به افزایش قیمت محصولات به ویژه مایحتاج اساسی غذایی این رژیم منجر شده است.

رای الیوم به هزینه‌های حدود ۲۰۰ میلیارد شیکلی (هر دلار معادل حدود چهار شیکل است) جنگ رژیم اشغالگر علیه غزه و کاهش قدرت خرید صهیونیست‌ها و آسیب دیدن بخش ساخت و ساز و فناوری این رژیم، بعد از عملیات طوفان الاقصی اشاره کرد و نوشت: عملیات نیرو‌های مسلح یمن علیه کشتی‌های اسرائیلی در دریای سرخ، تنها گلوگاه تجاری آن یعنی بندر ام الرشراش را که گذرگاه حیاتی این رژیم و بزرگترین بندر واردات آن است، به تعطیلی کشانده است.

رسانه صهیونیستی «معاریو» نیز اخیرا فاش کرد که از آغاز جنگ رژیم صهیونیستی علیه غزه، ۴۶ هزار شرکت صهیونیستی درپی پیامد‌های جنگ و انزوای بین‌المللی رژیم اشغالگر به تعطیلی کشیده شده‌اند.

این روزنامه همچنین نوشت: انتظار می‌رود تا پایان سال جاری میلادی، تعداد شرکت‌های اسرائیلی تعطیل شده به ۶۰ هزار شرکت برسد. / ایرنا

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده